Reszponzivitás

Reszponzivitás

Ez a szó, reszponzív (reszponzivitás, reszponzibilis), az elmúlt években, a különböző mobileszközök megjelenése, illetve az internetes forgalom ezeken az eszközökön történő előretörése óta lett népszerű. Minden olyan vállalkozás, amelyik honlapkészítéssel foglalkozik hangsúlyozza, hogy az általa készített honlap reszponzibilis. De vajon mit jelet ez a szó?

Aki telefonon vagy tableten böngészi az internetet, még mindig gyakran belefut olyan tartalmakba, amelyek nem igazodnak a megjelenítő eszköz képernyőjéhez, amelyek kilógnak a képernyőből. Ezeket az oldalakat aztán a látogatók gyorsan el is hagyják, hiszen komoly ügyesség kell, hogy azok tartalmát el tudják olvasni. Ezt a problémát oldja fel a reszponzivitás.

Mit jelent a reszponzív?

A reszponzivitás olyan weboldali megjelenést jelent, ahol a tartalom optimalizáltan jelenik meg. A cél a könnyű olvashatóság, egyszerű navigáció és az, hogy a tartalom a különböző megjelenítő eszközökön mindig az eszköz képernyőjéhez igazodva, tartalomvesztés nélkül jelenjen meg.

A reszponzivitás azonban nem kizárólag azt célozza, hogy a tartalom optimálisan jelenjen meg. Ma már a Google a találati listáján fontos szempontként figyeli az adott honlap mobileszközökre optimalizált megjelenését. Az internetes böngészés egyre nagyobb hányada, ma már 70-75 %-a mobileszközökön történik, így a találatok rangsorolásánál a reszpozivitás kiemelt szempont. Következésképpen: ha egy honlap nem reszponzív, akkor esélye sincs jó helyen rangsorolva megjelenni a Google találati listákon.

A webMagad honlapkészítő felülettel készült valamennyi honlap teljesíti ezt feltételt, nálunk minden honlap reszponzív.