Keresőoptimalizálás (SEO)

Keresőoptimalizálás (SEO)

Azt mindenki sejti már, hogy egy honlap akkor működik, ha a Google találati listáján jó helyre kerül. Ehhez természetesen nem elég, ha elkészül egy honlap, van még más feladat is.

Honlapépítő felületünkön számtalan lehetőség van arra, hogy megfelelő keresőoptimalizálási beállításokat alkalmazzunk. Ezt egy külön modul szolgálja ki, automatizálhatjuk működését, de kis többletmunkával az egyes tartalmakat egyenként is optimalizálhatjuk.

A modul alapbeállításainak szerkesztésével automatizálhatunk, a rendszer a tartalmakat felhasználva beállítja a SEO paramétereket. Ha azonban jó eredményt szeretnénk elérni, akkor javasolt az egyes tartalmaknál is elvégezni a beállításokat.

Ha van egy kulcsszavunk, akkor azzal úgy érhetünk el jó helyezést, ha azt az egyes tartalmaknál több helyen is használjuk. Melyek ezek a helyek?

  • a tartalom címe
  • a tartalom SEO címe
  • a tartalom első bekezdése és SEO leírása
  • a tartalom url-je
  • a tartalom szövege,
  • a tartalomban használt alcímek formázása.

A tartalom címe

Ha a kulcsszavunk szerepel a tartalom címében, akkor a Google algoritmus hamar felfedezi, hogy az adott tartalomnál ez a kulcsszó releváns. Márpedig az algoritmus a relevanciát szem előtt tartva állítja össze a találati listát.

A tartalom SEO címe

Ez a tartalmi elem nem annyira szembetűnő, mint a normál cím, de ez fog megjelenni majd a Google találati listáján. Ezt az elemet a tartalmak feltöltésekor vagy szerkesztésekor az űrlapon külön találjuk és szerkeszthetjük.

A tartalom első bekezdése és SEO leírása

A Google algoritmus jellemzően a tartalom első bekezdése alapján állítja össze a találati listán a cím után megjelenő szöveget. Ez a szöveg legfeljebb 160 karakter. Ha ebben az első 160 karakterben szerepel a megfelelő kulcsszó, akkor ez segíti a Google algoritmusát a relevancia megállapításában. Ha a tartalom feltöltési és/vagy szerkesztési űrlapján egyedileg állítjuk be ezt a leírást és ebben elhelyezzük a kulcsszót, biztosak lehetünk abban, hogy növeljük a tartalom relevanciáját a használt kulcsszó esetében.

A tartalom url-je

Minden tartalom egyedi url-t kap, ami így néz ki: sajatdomain/tartalom-cime. Ha domain-ünk már eleve tartalmazza a számunkra fontos kulcsszót, az már fél siker, de ha nem, akkor mi a domain utáni karaktersorba be tudjuk illeszteni kulcsszavunkat. A webMagad rendszere az url-t a címből automatikusan képezi, tehát ha a címben szerepel a szó, akkor azt az url is tartalmazni fogja. Ha azonban ott nem szerepel, mi az url szerkesztésével be tudjuk oda illeszteni.

A tartalom szövege

Egy szöveg akkor hatásosabb, ha legalább 300 szóból áll és a szövegben szerepel a fontos kulcsszó. Természetesen ennek is megvannak a szabályai. Ha minden második szóként a kulcsszót használjuk, az a mesterséges intelligenciával felruházott algortimusnak is feltűnik és a tartalmat nem sorolja jó találati pozícióba, hiszen spam-nek minősíti. Az ideális kulcsszó elhelyezést úgy érhetjük el, ha a szöveg szavainak 3-5 %-a a kulcsszavak aránya.

A tartalomban használt alcímek formázása

Az optimálisan felépített tartalomnak van címe, alcímei és szövege. A címről és a szövegről már volt szó. Csakúgy, mint ebben a bejegyzésben, fontos, hogy alcímeket is használjunk. A tartalom szerkezete úgy néz ki, hogy van egy cím (h1), vannak alcímek (ezt h2-re kell beállítani) és van a szövegünk (p). A zárójelben szereplő karakterek muatják majd a Google-nak, hogy azok milyen célt szolgálnak. Ha az alcímeket így formázzuk (erről szó van a használati leírásban) és szerepel ezekben a kulcsszó, akkor azzal tovább tudjuk növelni a tartalom relevanciáját.

* * *

Ha fenti tanácsokat megfogadja és betartja valaki, akkor honlapja várhatóan jó organikus találatokat fog kapni a Google találati listáján. A webMagad honlapépítő felület ehhez mindenkinek odateszi a megfelelő technológiai megoldásokat.