Egyoldalas design

Egyoldalas design

A webMagad honlapok, a blogoktól eltekintve egyoldalas design-t használnak. Ez az elrendezés persze nem jelenti azt, hogy a honlap egy oldalból áll, de az elrendezés így hatékony.

Az egyoldalas design a mobilkorszak eredménye. Maga a kifejezés azt jelenti, hogy a nyitóoldalra sok és sokféle tartalom és szöveg meg kép kerül. A mobilján a hüvelykujjával navigáló látogató ezeket legörgeti és a számára érdekes tartalomnál a “tovább” gombra kattintva jut az aloldalakra.

Az egyoldalas design abban különbözik a hagyományos elrendezéstől tehát, hogy mobilos használatra van optimalizálva úgy, hogy a tartalom más eszközökön is kiválóan olvasható, a szerkezet reszponzív. Ugyanakkor a nyitóoldal mögött ott rejtőzik egy kiválóan strukturált honlap szerkezet is, aloldalakkal, posztokkal, kategóriánkénti összesítésekkel, kapcsolatfelvételre szolgáló oldalakkal és űrlapokkal.

Az egyoldalas design látványossága mellett kiválóan szolgálja a Google robotját is, hiszen már a nyitóoldalon megtalálja a honlap valamennyi tartalmának összegzését, rátalál a belső linkek hálójára, tehát a honlap tartalmát könnyen és maradéktalanul felmérheti és indexálhatja. Ez pedig előnyünkre válik akkor, amikor arra törekszünk, hogy a honlap jó helyen jelenjen meg a Google találati listáján.